読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

something beautiful...

心に美しく触れるものを求めて... something that touches your heart in a beautiful way...

2008年 Harvardハーバード大学卒業式スピーチ名言10

名言 English スピーチ

 

ハリーポッターシリーズ著者:J. K. Rowling ローリング

 

Now all I have to do is take deep breath, squint at the red banners, and convince myself that now I am at a world’s largest Gryffindor reunion.

深呼吸をして、ここがグリフィンドールの世界一大きな同窓会なのだと思ってお話しさせていただきます。(笑)

 

 

The moment you are old enough to take the wheel, responsibility lies with you.

 人生の舵を自分でとることができるようになったら、人生の責任は自分にあります。

 

 

I had no idea then how far the tunnel extended and for a long time any light at the end of it was a hope rather than a reality.

 当時は、そのトンネルがどのくらいの長さなのか見当もつかなかったし、トンネルの先にある光は長い間、現実のものとならない希望だったのです。

 

 

I stopped pretending to myself that I was anything other than what I was and began to direct all my energy into finishing the only work that mattered to me.

 私は現状を受けとめ、私にとって一番大切なことにすべてのエネルギーを注ぎ始めました。

 

 

I was set free, because my greatest fear had been realized, and I was still alive and I still had a daughter whom I adored and I had an old type writer and a big idea.

 私は解き放たれ自由になりました。なぜなら、自分が最も恐れたことが現実のものとなり、それでもなお私は生きていたし、愛する娘もいたし、古いタイプライターがあり、大きなアイディアがあったからです。

 

 

So rock bottom became the solid foundation on which I rebuilt my life.

 人生のどん底が、自分の人生を再構築する確固たる基盤となったのです。

 

 

We carry all the power we need inside ourselves already.

We have the power to imagine better.

必要なことはすべて、既に私たちの内に秘められているのです。

私たちは、より豊かに想像することができるのです。

 

 

The friends with whom I sat on graduation day have been my friends for life.  They are the people to whom I’ve been able to turn in times of real trouble.  People who have been kind enough not to sue me when I took their names for death eaters.

私が卒業式を共にした友達は、人生を共にしてきた友達です。本当に困ったときに頼ることができ、デスイーター(著書ハリーポッターに登場する悪役)に彼らの名前を使っても私を訴えるようなことはしない、心優しい人たちです。(笑)

 

 

At our graduation, we were bound by an enormous affection by our shared experience of the time that could never come again.

 卒業式当日、二度と戻れない、共にした思い出の時に思いをはせて、強い友情のきずなで私たちは繋がっていました。

 

 

I wish you all very good lives.

 みなさんの人生が素晴らしいものとなりますように。

 

 

関連記事:

ウォルトディズニー名言11 - 2022年までに10ヵ国語学ぶ

20歳のときに知っておきたかった名言10 - 2022年までに10ヵ国語学ぶ

The Alchemist 夢を旅した少年の名言10 - 2022年までに10ヵ国語学ぶ

洋書 If Life is a Game, these are the Rules 名言10 - 2022年までに10ヵ国語学ぶ

洋書The Psychology of Winning 名言10 - 2022年までに10ヵ国語学ぶ

小説「贖罪」名言10 - 2022年までに10ヵ国語学ぶ

洋書 What I Know For Sure 名言10 - 2022年までに10ヵ国語学ぶ

オスカー受賞者グレアム・ムーア氏のスピーチ(日本文と英文) - 2022年までに10ヵ国語学ぶ